HSB

Så blev bosparandet i HSB till drömhuset

  • INDHOLD:

  • ANNONCE

Baggrund:

HSB är Sveriges största bostadskooperation och en ledande boendeaktör med cirka 677 000 medlemmar, där majoriteten är boende och bosparare. För att föryngra varumärket och säkerställa att man når ut till den nya generationens föräldrar och barnfamiljer valde HSB att ta hjälp av Baby Journey.

Hvad vi gjorde:

Resultatet av ett bosparande märks inte förrän om 20-30 år och kan därför kännas oerhört långt borta under barnets första levnadsår. Samtidigt vet vi att alla föräldrar vill skapa de bästa förutsättningarna för ens barn. För att driva nyblivna föräldrar till att starta ett bosparande till sina barn samt kommunicera fördelarna med att göra det hos HSB skapade vi en artikel i Baby Journey appen.

Vi valde att visualisera vad ett långsiktigt sparande till ens barn kan leda till för att göra något som ligger långt fram i tiden mer greppbart. Det gjorde vi genom att låta artikeln bli en personlig intervju med en 30-åring vars föräldrar bosparat via HSB. Genom att visa att en liten summa per månad har lett till någons första hyresrätt, första bostadsköp och slutligen drömhus inspirerade och motiverade vi målgruppen till handling. Som call to action till HSBs egna landningssidor om bosparande marknadsfördes även en tävling där priset var 100 000:- i kontantinsats för barnets framtida boende. Artikeln placerades i appens kategori som berör ekonomi och föräldraskap för att användare som söker denna typ av inspiration lätt skulle hitta den.

Resultater af kampagnen

Mere end halvdelen klikkede sig igennem

Varannan läsare klickade sig vidare till HSB landningssida.

Synlighet i relevant kategori

Innehållet var synligt i en kategori som berör ekonomi och föräldraskap.

Autentiskt & trovärdigt

Inblicken i vad ett sparande bidragit till för en 30-åring idag skapade förtroende.

Start din rejse,
Kom i kontakt med os!

Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey

Copyright © Baby Journey

Copyright © Baby Journey

Mobil sidefod