LÄNSFÖRSÄKRINGAR

Sveriges største børnefest

  • INDHOLD:

  • EVENT

  • INFLUENCER MARKETING

Baggrund:

Länsförsäkringar som varumärke ligger inte naturligt nära målgruppen gravida och småbarnsföräldrar. Det i sin tur gör det mer utmanande att bygga en stark känsla och koppling till varumärket. För att positionera Länsförsäkringar har Baby Journey utvecklat ett årligt och återkommande koncept – Sveriges största barnkalas. Eventet har blivit det största influencer-eventet inom kategorin barn & familj, och gästas varje år av Sveriges mest inflytelserika influencers.

Hvad vi gjorde:

300 influencers på gästlistan
Junibacken är en plats som barnen älskar, och därmed en given plats för Sveriges största barnkalas. Hit bjöd vi därför 300 influencers med familjer för en oförglömlig eftermiddag med exklusiv access till Junibacken. Bilder och videos från kalaset delades aktivt i profilernas egna kanaler, vilket gav Länsförsäkringar och eventet en enorm räckvidd. Samtidigt skapades positiva associationer till varumärket Länsförsäkringar med hjälp av dessa omtyckta och kända profiler som målgruppen influeras av.

Träffsäkra och målgruppsanpassade detaljer
För att förlänga eventets synlighet och bygga upp en hype inför skickades en nedräkningskalender (utformad som en julkalender) ut en vecka innan eventet. Med kalendern fick gästerna roligt och unikt innehåll att dela i sina kanaler, och eventet fick ytterligare ett nedslag i sociala medier. För att synliggöra Länsförsäkringar under eventet adderades lekfulla och roliga aktiviteter med dem som avsändare. Utöver det klassiska sagotåget och Pippi-teater på Junibacken kunde barnen gå på Mini-Bio, leka brandman och testa lyckan i fiskdammen. Eventet i sin helhet ramades in med en lekfull dekor i en mix av Länsförsäkringars och Baby Journeys färgpaletter, popcornmaskin vid entrén och pannkaksbuffé till alla gäster.

Resultater af kampagnen

Stark position
hos influencers

Väckte intresset att samarbeta med Länsförsäkringar hos fler influencers.

6 809 200
i total räckvidd

Eventet nådde över 6,8 miljoner i total räckvidd.

300 influencers
på gästlistan

Sveriges största influencers delade om eventet i sina kanaler.

”Att göra sådana här event med Baby Journey är verkligen så värdefullt för att nå ut till en ny kundkrets. Samarbetet fungerade klockrent och vi är så nöjda med dagen, och framför allt så var det otroligt roligt!”

Frida Nordenfors, Utveckling digital kundupplevelse – LF Gävleborg

    Start din rejse,
    Kom i kontakt med os!

    Linnéa Olsson
    Creative Sales, Baby Journey

    Copyright © Baby Journey

    Copyright © Baby Journey

    Mobil sidefod