Guider: Introduktion av barnmat och lindra magont
INNEHÅLLER:
APPANNONSERING
Semper har allt som nyblivna föräldrar kan tänkas behöva när det kommer till barnmat. Utöver klämmisar, middagar på burk och gröt erbjuder Semper även produkter som modersmjölksersättning och magdroppar. För att nå ut med sitt sortiment och skapa awareness kring det stora utbudet av produkter valde Semper att ta hjälp av Baby Journey.
Vi vet att många nyblivna föräldrar förr eller senare kommer att ställas inför utmaningar när det kommer till en knorrande bebismage, och alla föräldrar kommer att påbörja resan mot barnmat. Som förälder kan det vara svårt att veta hur man ska hantera dessa nya utmaningar, och jakten efter lämpliga produkter att ge till sin bebis börjar.
Vid den här typen av köp vet vi att trygghet och information är viktigt för att nyblivna föräldrar ska känna sig trygga i att de gör ett välgrundat beslut och att de ger sina barn ett bra alternativ. För att spela på dessa värderingar tog vi därför fram två längre artiklar med vägledande innehåll för nyblivna föräldrar med Semper som avsändare.
Genom att exponera innehållet vid exakt rätt tidpunkt för nyblivna föräldrar kunde vi säkerställa att Semper låg nära målgruppen och fanns där när dessa funderingar dök upp. Genom att besvara frågor, och utbilda målgruppen, kunde Semper även bygga förtroende och se till att de var top of mind när det var dags för de nyblivna föräldrarna att ge sig ut för att göra ett val bland utbudet i butik.
läste artikeln under kampanjperioden
rakt mot en nischad och köpstark målgrupp av småbarnsföräldrar
Lästiden för artiklarna var i snitt 1 min 40 sek
Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Ladda ner vår app här
Copyright © Baby Journey