HELLO TINT

Julkampanj – Nisse flyttar in

  • INNEHÅLLER:

  • CONTENT MARKETING

  • APPANNONSERING

Bakgrund:

Hello Tint är ett nytt varumärke som erbjuder personliga posters för barnrummet. Inför julen lanserades även nya jul- och vintermotiv. För att öka varumärkeskännedomen hos barnfamiljer och marknadsföra Hello Tints poster som den ultimata julklappen fick Baby Journey i uppdrag att ta fram en julkampanj. Önskemålet var att kampanjen skulle bidra till att både sälja produkter, samt positionera Hello Tint som ett lekfullt och kreativt varumärke för hela familjen. 

Resultat av kampanjen

+128% i ROAS

Under kampanjen ökade ROAS med 128%.

410% ökad försäljning

410% fler sålda posters jämfört med månaden innan.

Dubbelt så många följare

Efter julkampanjen hade Hello Tint dubblat antalet följare på Instagram.

Vad vi gjorde:

För att spela på igenkänning hos målgruppen, småbarnsföräldrar, valde vi att centrera vår kampanj kring den populära trenden ”Nisse flyttar in”. Ett kreativt och lekfullt koncept som har vunnit mark de senaste åren och som varje december sysselsätter många småbarnsföräldrar. 

Kampanjen byggdes som en spännande historia och adventskalender där nya luckor öppnades varje söndag. Det här för att förnya kampanjen kontinuerligt och på så sätt behålla målgruppens intresse hela december. Genom att bygga upp ett detaljerat minilandskap skapade vi en berättelse som var lika engagerande för vuxna som för barn, och där Hello Tints affärsidé och produkter blev en naturlig del av storyn.  

Genom att använda stop-motion teknik fick kampanjen en extra dimension och en tydlig koppling till kreativitet och skapande. Stop-motion är en animationsteknik som inte bara lockar ögat utan också är populärt inom pysselcommunityn och på plattformar som Pinterest. Att få in både Nisse-trenden såsom den här tekniken gjorde att Hello Tint kunde vinna förtroende hos en trendkänslig målgrupp och få dem att vilja connecta med ett varumärke som dem.

”Baby Journey överträffade verkligen våra förväntningar med den här nyskapande julkampanjen. Inte bara genererade den positiv uppmärksamhet och underhöll vår målgrupp, utan i slutändan såg vi även en imponerande ökning av antalet ordrar. Vi är väldigt nöjda med resultatet och ser fram emot fortsatt samarbete för att stärka vår varumärkesposition ytterligare.”

Ellen Wilin, COO Hello Tint

    Börja din resa,
    ta kontakt med oss!

    Linnéa Olsson
    Creative Sales, Baby Journey

    Artillerigatan 16

    114 52 Stockholm

    Baby Journey

    Villkor

    Ladda ner vår app!

    ladda ner i appstore

    Copyright © Baby Journey

    Copyright © Baby Journey

    Mobile footer