Skanna QR-koden med mobilkameran för att hämta appen
Bokklubb & Afternoon Tea
INNEHÅLLER:
EVENT
APPANNONSERING
Storytel är medvetna om att gravida är en attraktiv målgrupp för dem att nå eftersom de inom kort kommer att vara föräldralediga och gå många barnvagnspromenader – helt enkelt perfekta stunder för att ha en ljudbok i lurarna. Gravida är dessutom ständigt på jakt efter ny kunskap inom graviditet och föräldraskap, och en källa till kunskap är just genom böcker. För att etablera Storytel hos den här målgruppen, och uppmärksamma deras tilltalande utbud av titlar för gravida och nyblivna föräldrar, valde Storytel att samarbeta med Baby Journey.
För att få gravida att ta steget till att börja lyssna på böcker och testa Storytel bjöd vi in till en bokklubb. Bokklubben satte Storytel i en kontext som går i linje med deras affär och där de fick kommunicera genuint med den här målgruppen. Samtidigt som de med denna aktivering också kunde visa på tilltalande innehåll utifrån målgruppens stora intresse och fokus just nu. Med hjälp av riktade nyhetsbrev till gravida och pushnotis till gravida användare i appen nådde inbjudan fram till exakt rätt segment.
Eftersom vi vet att förlossning är något som engagerar, och boken Föda utan rädsla är en av de mest populära titlarna inom ämnet blev denna bok temat för bokklubben. Författaren Susanna Heli bjöds in till eventet för att djupdyka i ämnet och leda diskussioner kopplat till boken. Eventet hölls på vårt kontor som inreddes till en mysig lägenhet för att skapa en trygg miljö för samtal om något så intimt som ens egen förlossning. Något som uppskattades av deltagarna där många stannade efter utsatt sluttid för att fortsätta samtalen.
Bokklubben ramades in med en lyxig afternoon tea bestående av bakverk och dukning som kommunicerade Storytels varumärke. För att locka deltagarna, men även Baby Journeys övriga appanvändare, att upptäcka mer innehåll hos Storytel kompletterades bokklubben med en native artikel med boktips till blivande och nyblivna föräldrar.
På mindre än en timme var alla platser till eventet slut.
Med eventet interagerade Storytel med målgruppen på ett genuint och trovärdigt sätt.
Deltagare och författare har önskat att bokcirkeln ska bli ett återkommande event.
Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Ladda ner vår app här
Copyright © Baby Journey