Den digitala träningstjänsten Vibes kom till Baby Journey för hjälp när de lanserade gravidträning i sitt utbud och ville nå ut med sin nya tjänst till gravida. Som en ny digital träningstjänst på marknaden var kännedomen om varumärket låg och det fanns behov att bygga upp en trovärdighet, relevans och visa sitt nischade erbjudande mot denna målgrupp.
Vad vi gjorde:
Vi vet att gravida vill ha mycket och säker information om träning. I Baby Journeys gravidapp är träning ett av de ämnen som flest söker på. För att svara på alla de frågor och funderingar som finns kring träning och graviditet intervjuades Vibes grundare och idrottsstjärnan Sanna Kallur för en artikel som gav svar på vanliga frågor kopplade till träning. Sannas erfarenhet inom träning, och det faktum att hon själv var gravid samt utbildad inom gravidträning, skapade tillit och trovärdighet till Vibes som tjänst.
För att ge målgruppen ett smakprov av Vibes utbud filmade vi även korta träningsvideos. På så sätt fick vi målgruppen att testa på gravidträning hos Vibes, och för dem som ville ta del av mer gravidträning byggdes ett tydligt incitament för att signa upp på ett medlemskap hos träningstjänsten.
Vi vet att träningstjänster är något som köps på rekommendation, därför engagerades även ett antal gravida influencers, bland annat Nicole Falciani. Profilerna skapade innehåll för Instagram som fokuserade på hemmaträning tillsammans med Vibes.
Resultat av kampanjen
155 000 exponeringar
Artikeln hade 155 000 exponeringar mot användare i relevanta gravidveckor.
4 miljoner i total räckvidd
Influencer marketing kampanjerna genererade över 4 miljoner i total räckvidd.
+45% i engagemang
Artikeln har ökat i engagemang med 45% sedan den gick live.
”Proffsiga produktioner som hållit hög nivå, och varit väldigt effektiva. Ni jobbar snabbt – men tummar inte på kvalitén för det.”