Take a mom-ent
INNEHÅLLER:
PR/UTSKICK
Inför Mors Dag bestämde vi oss för att göra ett PR-utskick till några av Sveriges största influencers. Här visar vi hur vi gjorde för att få 70% av de premium influencers som mottog PR-utskicket att uppmärksamma budet i sina kanaler, och hur den här PR-aktiveringen fick 6,9 miljoner i total räckvidd.
Idén bakom PR-utskicket var att skapa ett lyxigt kit med fokus på den välbehövliga stunden som en mamma då och då kan behöva för sig själv. Stunden, blev till ett moment, vidare till ett MOM-ent. Med ordleken som träffsäkert hade koppling till både Mors Dag och det budskap som skulle förmedlas, skapade vi ett PR-bud som fångade både intresse och nådde genom bruset.
PR-utskicket skickades till Sveriges största mamma influencers. För att sticka ut ur mängden och öka sannolikheten för influencern att nämna budet i sina kanaler valde vi att trycka cupcakes och kakor med personliga bilder på profilen och dennes barn. Utöver dessa bestod budet av lyxiga produkter från utvalda varumärken och ett personligt kort som var skrivet till varje profil baserat på vad som händer i deras liv, samt varför just den influencern var i behov av ett MOM-ent på Mors Dag.
Av de profiler som fick budet uppmärksammade 70% det i sina kanaler.
PR-kampanjen uppnådde 6,9 miljoner i total räckvidd.
PR-budet delades av profiler som Kenza, Penny Parnevik, Pernilla Wahlgren mfl.
Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Ladda ner vår app här
Copyright © Baby Journey