Advertise on Facebook to the high-spending target group of parents of pregnant women and young children.

Vill du se en ökad konvertering samtidigt som du bygger varumärke? Gravida och småbarnsföräldrar är en köpstark målgrupp som spenderar timmar i sociala medier varje dag, där de både får information, inspiration och möjligheten att kommunicera med andra inom målgruppen. Genom att annonsera på Facebook kan du vara närvarande på just dessa plattformar och nå ut med ett träffsäkert budskap. 

Fördelarna med att annonsera på Facebook

Över hälften av alla internetanvändare i Sverige använder Facebook, vilket gör plattformen attraktiv att annonsera på. Det gäller inte minst om ditt företag riktar sig mot blivande och nyblivna föräldrar, som ofta söker sig till Facebook för engagemanget i dess olika communitys, och alla de tips och råd som finns att ta del av under bebisresan.

Med tanke på mängden tid som spenderas i sociala medier är det värdefullt att nå ut med sitt budskap genom annonsering. Att annonsera på Facebook innebär många valmöjligheter, bland annat när det kommer till annonsformat då en annons på Facebook kan vara i form av en eller flera bilder, video eller som en animerad annons. För att nå målgruppen på ett träffsäkert sätt kan annonserna riktas mot specifika målgrupper baserat på demografi, intressen, beteende och geografisk plats. På Baby Journey sitter vi på insikter från appen som gör att vi kan anpassa och optimera målgrupper på Facebook med stor precision.

Annonsera på Instagram 

För blivande och nyblivna föräldrar är Instagram en härlig plattform att använda för att ta del av kunskap, nya insikter och såklart för att hitta inspiration. Många gravida och småbarnsföräldrar följer konton som experter står bakom, till exempel vårdpersonal, doulor och livscoacher, men de följer även influencers som öppet delar med sig av sin bebisresa.

Produkter som är estetiskt tilltalande och går att visa upp visuellt lämpar sig särskilt väl för att annonsera med på Instagram, eftersom plattformen bygger på bilder och videos. Att annonsera på Instagram innebär att du annonserar genom Facebook Ads-plattformen. Annonserna syns antingen i flödet eller på utforska-fliken och kan vara utformade som inlägg eller en story-poster. När du annonserar på Instagram kan du nå specifika målgrupper baserat på beteenden och intressen, vilket innebär att användare som interagerar med innehåll inom graviditet, barn och familjeliv mest sannolikt är en intressant målgrupp även för er. 

Annonsera på Youtube 

Som blivande eller nybliven förälder är det vanligt att konsumera innehåll som förlossningsvideos och gender reveals på Youtube och av den anledningen spenderar målgruppen mycket tid på plattformen. Genom att annonsera på Youtube kan du nå den här målgruppen via annonsering i videoformat, där annonserna styrs efter intresse, beteende och demografi. Baby Journey har serien 20 snabba på Youtube och har stor erfarenhet av att skapa videos som tilltalar och engagerar gravida och föräldrar. Här kan du lära dig mer om våra rörliga produktioner!

Start your journey,
get in touch with us!

Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey

You may also be interested in

  • What do pregnant and new parents find on Black Friday?

    Given the extra expenses associated with having a baby, it's no wonder that many parents-to-be and new parents look out for Black Friday deals. For this year's Black Friday, Baby Journey surveyed over 200...
  • How do pregnant women and new mothers get inspired today?

    Baby Journey asked 250 pregnant and new mothers how they consume light-hearted and entertaining inspiration related to pregnancy and life with children. Where do they get it, what format do they prefer and what platform last inspired them to make a purchase?...
  • Targeted advertising for pregnant women and parents of young children

    No matter what product or service you offer, the right advertising will help you reach potential customers. To know which type of advertising to choose, you need to know what your goal is for the campaign: is it to increase...
  • Advertise on Facebook to the high-spending target group of parents of pregnant women and young children.

    Do you want to see increased conversion while building your brand? Pregnant women and parents of young children are a high-spending target group who spend hours on social media every day, where they get information, inspiration and the opportunity to communicate with others in their target group....
  • Digital marketing towards a high-spending target group

    There are lots of angles to take when it comes to digital marketing, so it's important to choose the right platform, format and angle for your target audience to get results. Whether you want to increase brand awareness or conversion, we can...

    Artillerigatan 16

    114 52 Stockholm

    Baby Journey

    Terms

    Download our app!

    download in the appstore

    Copyright © Baby Journey

    Copyright © Baby Journey

    Mobile footer